Download casen her


Situation

EWII leverer elprodukter til hele Danmark samt vand, varme og fibernet til Trekantområdet. Med native kampagnen ønskede EWII at øge det nationale kendskab og styrke sin position som et nysgerrigt brand, der går forrest med fremsynede og bæredygtige løsninger i energibranchen. Og samtidig var det et ønske levere brugbar og værdifuld kommunikation, som ville klæde danskerne godt på i forhold til deres bekymringer om stigende elpriser.

Det var derfor vigtigt at anvende formater, der netop egnede sig til en til dybere værdidrevet kommunikation og oplysning

Løsning

De bærende elementer i løsningen blev to native premium artikler på eb.dk med fokus på en guide til at forstå elregningen og fordelen ved at EWII ikke forlanger acontobetaling for el. Det allerede etablerede univers med influencer Daniel Hoff, bedre kendt som HOFFE, blev inkluderet. Det strategiske spor blev suppleret med mere taktiske og produktnære native advertorials.

Undersøgelsen er indsamlet blandt læsere af native premium. En kontrolgruppe er indsamlet før opstart, og effekt er udviklingen mellem de to grupper.

Testimonials

" Vi arbejder meget fokuseret på at guide danskerne i forhold til energi og gøre det attraktivt at involvere sig mere i deres energiforbrug. Derfor kombinerer vi humor med læring, og her har native artiklerne og videoerne med komikeren Hoffe skabt stor interesse."

- Carsten Iversen, Kommunikations- og marketingskonsulent, EWII 

 

"Partnerskabet mellem EWII og EB gav først og fremmest rigtig god mening på grund af et godt målgruppe- og budskabsmatch. Dertil var selve distributionen af EWIIs budskab og indhold centralt – og EB var i den henseende et oplagt og effektivt valg til at komme bredt ud med budskabet i et oplysende og underholdende format, som både opfyldte den strategiske og taktiske del af målsætningen. Endelig leverer EB dokumentation for effekten og dét i sig selv er en fordel – ikke mindst fordi resultaterne bekræfter os i, at native var et godt valg til EWIIs mediemix i kampagnen."

- Nana Kring, Head of Branded Content, Dentsu X.

 

For mere info kontakt r&i@eb.dk