Se case video her
Download case her
Situation
Røde Kors har til formål at sikre humanitær hjælp til udsatte mennesker. Mest mulig støtte, for at kunne hjælpe bedst muligt.
Det formål gør, at konvertering er højt prioriteret når Røde Kors planlægger digitale kampagner
På den aktuelle kampagne, var salg af nytårsquiz i fokus
Løsning
Op til nytårsaften blev publiceret en advertorial, der kort fortalte om nytårsquizzen – en musikquiz der giver underholdning til festen og samtidig sikrer støtte til Røde Kors´ formål.
Advertorial giver mulighed for at fortælle dybere om produktet og sikrer nem call to action for læserne.
Testimonial
Vi så en markant høj konvertering fra vores nytårsquiz, det bekræfter os i, at den brede dækning vi opnår på Ekstra Bladet med en advertorial i høj grad giver mening.
I en advertorial får vi mulighed for at være meget produktspecifikke og samtidig iscenesætte formålet. – og det viste sig at være et rigtig godt match til vores nytårsquiz. Vi kombinerede underholdningen til aftenen, med glæden ved at give noget til andre.
Udover højt niveau af konvertering, så vi også at trafikken fra advertorialen, havde højere kvalitet i form af tid – de brugte længere tid hos os og læste mere om os.
Jacob Filtenborg Borup, Digital Marketing Manager i Fundraising og Marketing hos Røde Kors
For mere info kontakt r&i@eb.dk