Se case video her
Download casen her

Situation

I takt med forbrugerne eksponeres for mere og mere indhold har Carat skærpet deres fokus på attention som kvalitetsvaluta. Det er med til at sikre, at deres kunders budskaber træder tydeligt frem og opnår den mest mulig effekt.

I 2022 introducerede Dentsu The Attention Economy som kvalitetsvaluta og primære fokus i deres rådgivning og medieplanlægning.

Løsning

Formålet har været at få indsigt i formater, devices og adfærd på tværs ud fra en annoncør med højt kendskab og etableret brand univers.

Der er testet vha. Lumen eyetracking samt adspurgt kampagnetest blandt eksponerede.

Testimonial

Vores formål er at sikre kvalitet i medieindkøbet så vores kunders mediebudget allokeres bedst muligt – og bidrager med mest mulig effekt.

Undersøgelser som denne, øger vores viden indenfor attention og styrker vores mulighed for netop at sikre mest mulig opmærksomhed og effekt til vores kunder.

Casen her viser, at vi med fordel på kommende kampagner kan allokere mere til high impact, men standard display skal stadig på planen. Egenskaberne med at sikre kost-effektiv reach er stadig en central faktor. Formaterne skal blot benyttes med afsæt i hvad de kan bedst.

Simon Lund Petersen, Digital Director og Magnus Fabricius Ebbesen, Digital Project Manager hos Carat

For mere info kontakt r&i@eb.dk