Danmarks største nyhedsmedie

 

Ekstrabladet.dk er Danmarks største kommercielle nyhedsmedie. Dag for dag, time for time lægger danskerne vejen forbi ekstrabladet.dk i en sådan grad, at man fristes til at sige: Hvis ikke det er breaking news på eb.dk, er det ikke sket.

 

I 2018 varede hvert besøg næsten syv minutter. Det betyder, at hvis man gør tidsforbruget op på tværs af Danmarks 20 største kommercielle nyhedssites, står eb.dk.dk derfor for 35 % af den samlede tid, brugerne er på de største danske sites.

 

Vi ved at danskerne står lidt senere op om mandagen. Det ved vi, fordi de her finder smartphonen lidt senere frem og finder ind på eb.dk end på andre hverdage. Og vi ved det på baggrund af mere end 1 mia. besøg i 2018. Her klikkede danskerne på mere end 4,2 mia. sider på eb.dk, og de så næsten 127 mio. videoklip på Ekstra Bladet TV.

 

Nye rekorder til ekstrabladet.dk

Med 359 mio. sidevisninger og 81. mio. besøg oplevede eb.dk i januar sin bedste måned nogensinde. I forhold til januar 2018 er det en vækst på 12 % svarende til 38 mio. sidevisninger (kilde: Gallup CPCD).

 

Ekstra Bladet har i det hele taget fået en forrygende start på 2019. I januar satte Ekstra Bladets nyhedsapp rekord målt på sidevisninger og besøg. App’en havde således, 32 mio. sidevisninger og 5 mio. besøg (kilde: Google Analytics).

 

2018 i tal

2018*
Besøg 1.011.652.518
Sidevisninger 4.199.305.419
Gns. tid per besøg 6 min & 52 sek.
Videovisninger 126.828.451

*Tallene dækker trafik fra Danmark og udlandet. Besøg, sidevisninger og tid er opgjort af Gallup/CPCD. Videovisninger er målt via Google Analytics.