Sportmaster og Omnicom Media Group først med programmatisk printindkøb

JP / Politikens Hus annoncerede i slutningen af november en platform til programmatisk indkøb af printannoncering. Platformen – der udvikles af Adform – lanceres officielt d. 1. januar 2017.

Allerede d. 26. december indrykkedes den første programmatisk indkøbte printannonce for Sportmaster.

 

 

Claes Braagaard, Trading Director, Omnicom Media Group: ”Den nye platform giver et bedre overblik over annoncemuligheder og smidigere arbejdsgange i handlen med printannoncer og skaber dermed mere tid til optimering af indkøbet til gavn for vores annoncører

 

Platformen lanceres officielt d. 1. januar 2017 med velkendt læsertalsdata fra Gallup og mulighed for indkøb via både private deals, request for proposals og auktionsprincippet.

 

Lanceringen af automatiseret og programmatisk printindkøb er det første skridt mod et reelt cross channel indkøb og audience first indkøb, hvor offline- og online-kanaler kan indkøbes sammen.