SMARTPHONE: MOBIL

/SMARTPHONE: MOBIL
SMARTPHONE: MOBIL 2017-11-02T15:33:39+00:00

Project Description

WEAPON OF CHOICE FOR STORT SMARTPHONE BRAND – MOBILEN DRIVER AD RECALL OG AD LIKING

Digital, Cross Device, Dækning og Dominans

 

SITUATION

Med denne kampagne for smartphones ønskede kunden at øge brand awareness og præferencer for deres brand og kampagne samt opnå bedre indsigt i brugen af flere platforme i deres digitale medieplanlægning.

 

LØSNING

  • Kampagneeksekvering på alle tre digitale platforme på Ekstra Bladet
  • Effektmål blev dokumenteret isoleret pr. platform samt på tværs

TESTIMONIAL

Kampagnen viste en markant øget ad recall blandt respondenter, der var eksponerede på mobil. Eksponering på mobil havde også en noget højere ad liking (45%). På eb.dk og mobil så vi desuden en højere effekt på både brand- og ad awareness set ift. eksponering på andre medier og devices. Resultaterne viste at Ekstra Bladet på fornem vis har formået at løfte kampagnen for kundet.

– Mark Bækgaard, Digital Planner, Carat

smartphone

Se hele casen herunder eller hent som pdf