KIA: WEB TV

KIA: WEB TV 2017-10-19T08:46:08+00:00

Project Description

KIA BRUGTE EKSTRA BLADET TIL AT NÅ DEM, DER IKKE SER KOMMERCIELT TV

Web-tv, programmatic

 

SITUATION

Mere end 15 % af befolkningen har ikke adgang til kommercielle tv-kanaler, hvilket svarer til 842.000 personer. Derfor ønskede KIA at lave en kampagne, der også kunne nå alle dem, der ikke ser kommercielt tv.

 

LØSNING

Kampagnen kørte på Ekstra Bladets web-tv på tværs af alle platforme samtidig med, at den kørte på tv. Ekstra Bladets massive volumen gjorde det til den perfekte platform at nå ud til alle dem, man ikke når med tv-annoncering. Dermed opstod der signifikante synergieffekter mellem kampagnen på Ekstra Bladets web-tv og tv-annoncering.

 

TESTIMONIAL

Den aftagende kommercielle tv-sening er noget vi er meget opmærksomme på. Ekstra Bladet kan med sine høje brugertal nå ud til de potentielle kunder, som vi ellers ville have svært ved at nå igennem traditionelle tv-reklamer. Denne analyse har vist, hvordan man ved hjælp af en digital kampagne kan nå dem, der ikke ser kommercielt tv og dermed opnå højere effekter.

 

– Thomas Willecke, Marketing Manager, Kia

Se hele casen herunder eller hent som pdf