Project Description

NATIVE ER OGSÅ STÆRKT PÅ PRINT – OG ØGER DIN REACH

 

Digitalt, cross device & print opslag, ferietema

 

SITUATION

Innovasjon Norge har haft stor succes med digital nativeannoncering og ville overføre succesen til print. Kampagnen havde til formål at skabe øget opmærksomhed om – og interesse i – Norge som feriedestination blandt Ekstra Bladets læsere og brugere.

LØSNING

I perioden blev der bragt ét opslag i Ekstra Bladets, Ekstra Ferietema. Samtidigt kørte en nativeartikel på eb.dk med samme tema. Der blev lavet analyser blandt personer eksponeret på enten print eller digitalt, hvorefter resultaterne blev sammenlignet.

FINDINGS

Kampagnen viste generelt stærke resultater på både print og digitalt. Nativeformatet viste sig at være lige så godt på print som det er digitalt. Kombinationen af print og digitalt øgede kampagnereach, grundet lav dobbeltdækning mellem læsere og brugere. Kampagnen formåede i høj grad at løfte interessen for Norge som feriedestination, og adskillige fandt det sandsynligt at bestille ferie

til Norge inden for de kommende måneder.

Se hele casen herunder eller hent som pdf