INNOVASJON NORGE: NATIVES & ADVERTORIALS

INNOVASJON NORGE: NATIVES & ADVERTORIALS 2017-10-19T08:46:08+00:00

Project Description

ADVERTORIALS OG NATIVES ER ENDNU STÆRKERE SAMMEN

 

Digitalt, cross device

 

SITUATION

Visit Norway ønskede at skabe engagement og opmærksomhed omkring Norge som feriedestination. De ønskede derudover at brande Norge som en unik feriedestination med mange muligheder til forskellige segmenter.

 

LØSNING

For at løse opgaven indgik Visit Norway og Ekstra Bladet et contentsamarbejde, hvor de brugte native-artikler og advertorials, der kørte på samme tid. Alle artiklerne tog udgangspunkt i nogle af de mange forskellige oplevelser man kan få ved at vælge Norge som feriedestination. Artiklerne henvendte sig til forskellige segmenter og resultaterne viste stærke synergieffekter imellem de to kreative formater.

 

FINDINGS

Kampagnen viste styrkerne ved hhv. native-artikler og advertorials, og viste samtidigt, at der er endnu stærkere effekter, når de kører sammen.

Ekstra Bladets kreative team og journalister formåede i høj grad at øge interessen for Norge som feriedestination.

Se hele casen herunder eller hent som pdf