DEN NY SPRITFABRIK: PRINT

DEN NY SPRITFABRIK: PRINT 2017-10-19T08:46:08+00:00

Project Description

DAGBLADE FORTSÆTTER MED AT SKABE EFFEKT – SKABER MARKANT ØGET SALG

Print (JP, Pol, EB), helside

 

SITUATION

Mediebilledet bliver stadig mere komplekst. Nye medier og annoncemuligheder opstår hele tiden, og alternativerne for annoncører er i dag flere end nogensinde.
Når mediebilledet bliver mere og mere komplekst at navigere i, er det ofte vigtigt at stoppe op og spørge sig selv: Hvad ved vi egentlig, og hvad virker?

 

LØSNING

I samarbejde med Jyllands-Posten og Politiken besluttede vi os for at generere ny viden på området. Vi ville lave et forsøg, hvor dagblade alene blev brugt i en kampagne, for at være helt sikre på at kunne isolere effekten. Et forsøg, hvor en
ukendt virksomhed, kun via dagblade, skulle introducere et nyt produkt i en kampagne – resultatet var mildest talt overbevisende!

 

TESTIMONIAL

Baseret på de sidste 10 ugers salg indtil uge 52, har D Aquavit opnået den fornemme placering som ”nummer ét” i rækken af nylancerede produkter i hele spirituskategorien!
– Niels Hvas, Category Buyer, Wine & Spirits, Føtex

Se hele casen herunder eller hent som pdf