CROSS DEVICE: VÆRDIEN AF EN NYHEDSKONTEKST

/CROSS DEVICE: VÆRDIEN AF EN NYHEDSKONTEKST
CROSS DEVICE: VÆRDIEN AF EN NYHEDSKONTEKST 2018-05-31T09:19:05+00:00

Project Description

EKSPONERING I EN ENGAGERENDE NYHEDSKONTEKST – ØGET TROVÆRDIG OG EFFEKT

 

SITUATION

Hvad giver egentlig en god digital kampagneeffekt?

I samarbejde med Group M har vi analyseret en række kampagner på tværs af en lang række forskellige sites: Danske premium nyhedssites / danske ikke-nyhedssites / udenlandske ikke-nyhedssites.

 

KONKLUSION

Mens viewability er en forudsætning for at der overhovedet skabes kampagneeffekt, viser studiet, at danske premium nyhedssites skaber langt den højeste kampagneperformance.

Samtidig viser studiet, at brugerne i højere grad accepterer annoncer på danske premium nyhedssites sammenlignet med de andre kategorier og generelt finder nyhedssites mere troværdige.

Andre internationale studier har for nyligt påvist den positive sammenhæng mellem kampagneeffekt udtrykt i brand lift og engagement med eksponeringer i premium nyhedskontekst.

 

Konklusionen er klar: digital annoncering i premium nyhedskontekst skaber den højeste kampagneeffekt – både på hårde og bløde KPI’er.

Se hele casen herunder eller hent som pdf