Native

Native 2017-10-19T08:46:04+00:00

NATIVE ER DET NYE SORT

Indhold, der giver vores brugere noget mere.

Native artikler er indhold med samme kvalitet og værdi for brugerne som almindeligt redaktionelt indhold.

Det indgår på lige fod i nyhedsflowet og følger Ekstra Bladets typiske stil, tone og format. Ved et native-samarbejde fremgår det tydeligt, hvem der er afsender af indholdet på tværs af platforme og formater. 

 

Formålet med nativeannoncering er at skabe opsigtsvækkende kvalitetsartikler, som brugeren får glæde af at fordybe sig i. Det er denne positive brugeroplevelse, du køber dig ind i, og som vil være med til at brande din virksomhed.

 

Redaktionel frihed er alfa og omega i et native-samarbejde. Vores native-journalister har den nødvendige erfaring med, hvilket indhold Ekstra Bladets burgere gerne vil have, og hvordan de helst vil have det præsenteret. Vores journalister står også på med byline, og skal derfor kunne stå 100 % inde for artiklens indhold. Derfor står redaktionen for beslutninger omkring vinkling, tekst, fotos osv. Naturligvis arbejder vi med respekt for sit brand – derfor får kunden altid artiklen til gennemsyn før publicering.

 

Ekstra Bladets native-indhold indgår i nyhedsflowet, og følger Ekstra Bladets typiske stil, tone og format. Dog skal det tydeligt fremgå, hvem der betaler indholdet, hvor end det optræder. Native egner sig ikke til dig, der vil se dit firmanavnblinkende neon – i overskriften eller i brødteksten – men det vil tydeligt fremgå, hvis det giver mening i konteksten. Det handler om at sikre den gode historie og artiklens troværdighed overfor brugeren. Den troværdighed vil smitte af på dit brand.

 

Omdrejningspunktet for native i artikel- eller videoform er et emne, som annoncøren har betalt for. Efterfølgende skrives og/eller produceres indholdet i Ekstra Bladets regi, publiceres i Ekstra Bladets univers og på en Ekstra Bladet-URL.

Klik på eksemplerne nedenfor og se, hvordan en native artikel på ekstrabladet.dk kan se ud:

EKSEMPLER PÅ NATIVE ARTIKLER

Sponseret af Østrigs Turistbureau

Sponseret af DONG

Sponseret af Lufthansa

Native video er sponsoreret videoindhold, der bliver til ved et tæt samarbejde imellem en annoncør og Ekstra Bladet.

Når du laver native video hos Ekstra Bladet TV, bliver du automatisk en del af det redaktionelle ’tone of voice’ vha. videodrevet content, der bliver placeret i nyhedsflowet. Dit videoindhold får sit eget undersite samt programbetegnelse under TV- fanebladet på lige fod med alle vores andre web TV programmer.

Videoindholdet emballeres med et “sponseret af” på den sektion, indholdet vises på. Derudover er kan sektionen kører fuldt bannerejerskab på sektionen, samt et 5 sekunders programsponsorat – før og efter – alle programmer.

 

Er du interesseret i at se flere cases, kan du se meget mere om native video hos Ekstra Bladet her

EKSEMPLER PÅ NATIVE VIDEO

Sponseret af Opel

Sponseret af Kims

Sponseret af Power