Nye rekorder til ekstrabladet.dk

/Nye rekorder til ekstrabladet.dk

Nye rekorder til ekstrabladet.dk

 

Med 359 mio. sidevisninger og 81. mio. besøg oplevede ekstrabladet.dk i januar sin bedste måned nogensinde. I forhold til januar 2018 er det en vækst på 12 % svarende til 38 mio. sidevisninger. (kilde: Gallup CPCD – dansk trafik).

 

At indholdet rammer brugernes smag kan tydeligt aflæses af tidsforbruget. Hver gang en bruger besøger eb.dk bruger de i gennemsnit over 7 minutter på sitet.

 

Det betyder, at hvis man gør tidsforbruget op på tværs af Danmarks 20 største kommercielle nyhedssites, står eb.dk derfor for 35 % af den samlede tid, brugerne er på de største danske sites.

 

– Vi er tilfredse med vores vækst og position som vi naturligvis vil styrke i løbet af 2019. For vi ser et endnu større potentiale. Vi vil blandt andet begynde at fokusere mere på vores volumen i besøg og brugernes tidsforbrug hos os, siger Ekstra Bladets digitale direktør, Anders Refnov.

 

Ekstra Bladets nyhedsapp slog også rekord i januar målt på sidevisninger og besøg. App’en havde således, 32 mio. sidevisninger og 5 mio. besøg (kilde: Google Analytics).

 

På tv-fronten hentede eb.dk 10,4 mio. tv-visninger i januar.

 

– Her har vi bestemt også forventninger til yderligere vækst i år. Dels på grund af det nye samarbejde med Discovery Networks men også fordi vi vil justere reklametrykket inden videoerne begynder. I øjeblikket er ’bytteforholdet’ mellem det kommercielle- og det redaktionelle-indhold ikke fair. Brugerne kan risikere at møde 30 sekunders prerolls, før de fx ser en scoring i en fodboldkamp, der reelt varer 20 sekunder. Derfor vil vi sænke reklametrykket før videoerne sådan, at vores prerolls kommer ned på seks sekunders varighed, fortæller Anders Refnov.

 

De nye, kortere prerolls vil blive rullet ud i løbet af første halvår.

2019-02-13T12:32:37+00:00